دانلود سیب‌اپ
sibapp
آموزش‌های کاربردی آیفون

بررسی سریع چندتا از ترفندهای مخفی آیفون

  • ۰۶ آذر ۱۴۰۱
  • 71
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

ترفندها و راه مخفی‌های استفاده از محصولات دیجیتال خصوصاً موبایل همیشه جذاب بوده. آیفون هم با اضافه شدن امکانات iOS های جدید به راه مخفی‌های زیادی مجهز شده. پس با ما همراه باشید با بررسی چندتا از ترفندهای مخفی آیفون.

بازکردن سریع اپلیکیشن‌ها حتی در لاک اسکرین

یکی از ترفندها این است که می‌توانید یک اپلیکیشن را فوراً در هر حالتی، حتی لاک اسکرین‌ باز کنید. این عملیات با همکاری یک Shortcut و Assistive touch انجام می‌شود. بنابراین اولین قدم این است که به اپلیکیشن Shortcuts برویم و یک شورتکات جدید بسازیم. جهت انتخاب نوع شورتکات، Scripting را انتخاب می‌کنیم.

و از منوی بعدی وارد اسکریپت Open App می‌شویم و اپلیکیشن مورد نظر را انتخاب می‌کنیم.

شورتکاتس اپل

پس از نامگذاری شورتکات و ذخیره از Shortcuts خارج می‌شویم. از Settings به منوی Accessibility و سپس Touch رفته و Assistive Touch را انتخاب می‌کنیم.

Assistive Touch iPhone

در این قسمت Assistive Touch را فعال می‌کنیم. حال می‌توانیم انتخاب کنیم با یک،دو یا یکبار طولانی تپ کردن روی آن چه عملیاتی انجام شود. کافیست یکی از آن‌ها را روی شورتکات مورد نظر قرار دهیم.

یا حتی می‌توان در یکی از گزینه‌های منوی Assistive Touch، فرمان مورد نظر را قرار دهیم.

ترفندهای مخفی Mail آیفون

اگر وارد اپلیکیشن Mail شوید، مشاهده می‌کنید بطور پیش‌فرض دو خط از متن هر ایمیل به عنوان پیش‌نمایش نشان داده می‌شود.

برای تغییر تعداد سطرهای نمایشی از Settings به منوی Mail مراجعه کنید. سپس گزینه Preview را انتخاب کنید.

می‌توانید از این قسمت تعداد سطرهای پیش نمایش ایمیل را تغییر دهید.

پاسخ به تماس‌ها با دیوایس‌های دیگر

می‌توانید تماس‌های خود را بوسیله سایر دیوایس‌های اپلی مانند آیپد و مک‌بوک هم پاسخ دهید. کافیست از Settings به منوی Cellular رفته و گزینه Calls on Other Devices را انتخاب کنید.

در این قسمت می‌توانید سایر دستگاه‌ها را که از اپل آی‌ دی مشابه آیفونتان استفاده می‌کنند، ببینید. در صورت نیاز هرکدام را فعال کنید.

ترفندهای مخفی آیفون و ضبط صدا

در Settings و در منوی اختصاصی Voice Memos گزینه‌ای وجود دارد که با فعال کردن آن می‌توان کاری کرد، اتوماتیک در هر لوکیشن هستید، نام صدایی که ضبط می‌کنید، به نام آن لوکیشن ذخیره شود.

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران