دانلود سیب‌اپ
sibapp
آموزش‌های کاربردی آیفون

چند راه ساده برای افزایش سرعت مک

  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
  • 68
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

مانند ویندوز، دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است باعث کند شدن مک شوند. از برنامه‌هایی که وعده “بهینه سازی” و افزایش سرعت مک را می‌دهند اجتناب کنید. برنامه‌های پاکسازی کننده‌ای مانند Mac Cleaner می‌توانند فایل‌های موقت را حذف و فضای بیشتری را ایجاد کنند و در خالی کردن فضای دیسک موثر باشند، اما سرعت مک را افزایش نخواهند داد. بنابراین برای افزایش سرعت مک بهتر است به موارد زیر توجه کنید.

مک خود را با CleanMyMac 3 پاکسازی کنید

اولین قدم برای افزایش سرعت مک، پاک کردن فضای اشغال شده آن است. شما نمی‌توانید تمام مشکلات موجود بر سر افزایش سرعت مک را تنها با اجرای برخی ابزارهای جادویی حل کنید، اما پاک کردن هارد دیسک نقطه شروع خوبی است و هیچ ابزاری برای خلاص شدن از شر چیزهایی که فضای مک را اشغال کرده‌اند بهتر از CleanMyMac 3 نیست.

بستن برنامه‌ها

در Mac OS X برنامه‌ها اغلب در فرم در حال اجرا قرار دارند و حتی کلیک بر روی دکمه قرمز “X” در پنجره برنامه نیز باعث بسته شدن آنها نشده و آنها همچنان در پس زمینه در حال اجرا خواهند بود. در بیشتر موارد این مشکلی بزرگ نیست. با این حال، اگر تصور می‌کنید که مک به کندی اجرا می‌شود و یا برای افزایش سرعت مک باید برخی از این برنامه‌ها را ببندید، به دنبال برنامه‌هایی باشید که با نقطه‌ای در dock شما نشانه گذاری شده‌اند، با کلیک راست بر روی آنها یا راست کلیک کردن بر روی آیکون‌های آنها، گزینه “خروج” را انتخاب کنید.

شاید مرورگر وب شما برنامه‌ای است که باعث بروز مشکل در رایانه‌تان شده است. به خصوص با توجه به اینکه عملکرد گوگل کروم در Mac OS X بسیار بد است. سعی کنید تعداد پسوندهایی را که برای مرورگر استفاده می‌کنید به حداقل برسانید و به طور همزمان از تب‌های کمتری استفاده کنید تا حافظه و منابع CPU کمتری را صرف نمایید.

خالی کردن فضای دیسک

همانند هر رایانه‌ای، خالی کردن فضای دیسک می‌تواند سبب سریعتر شدن دستگاه شود و به افزایش سرعت مک کمک کند.، برای بررسی، روی منوی اپل کلیک کنید، «About This Mac» را انتخاب کنید و به قسمت «Storage» بروید. اگر فضای آزاد کافی وجود نداشته باشد، باید فضای ذخیره سازی داخلی مک خود را خالی کنید.

نصب مجدد Mac OS X

وقتی تمام کارهای بالا را انجام دادید اما سرعت مک بهبود نیافت، سعی کنید سیستم عامل خود را مجددا نصب کنید. این کار می‌تواند آخرین تاکتیک شما به حساب آید. با پشتیبان‌گیری از موارد مهم، شما می‌توانید Mac OS X را روی مک خود مجددا نصب کنید. نصب مجدد مک بسیار ساده‌تر از نصب مجدد ویندوز است، برای این کار تنها کافی است که به حالت ریکاوری بروید، نصب را شروع کنید و Mac شما همه چیزهایی را که نیاز دارد از Apple دانلود می‌کند.

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران